1 Φρίντριχ Νίτσε 1844-1900
- Το σώμα δεν λέει «Εγώ», το κάνει
- Το σώμα δεν ανήκει στον «Εαυτό», το σώμα Είναι ο «Εαυτός».
- Ο Εαυτός περιλαμβάνει την σοφία του σώματος και είναι μια εμπειρία πολύ βαθύτερη από τη σκέψη και την ορθολογική γνώση
- Η γνώση δεν έρχεται μέσα από μη-σωματικούς, αφηρημένους τρόπους αλλά απαιτεί τη συμμετοχή μας με όλο το είναι μας.
- «Πιο αγνό και πιο ειλικρινές από τα λόγια είναι το σώμα και μιλάει για το νόημα της γης.»
- Η συνείδηση του Εαυτού μας είναι συνυφασμένη με το Σώμα. Δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε πραγματική την Ύπαρξη μας από την Σωματοποιημένη αυτή Συνείδηση του Εαυτού μας.
- Είμαστε δεμένοι στην Σωματικότητα μας όπως είμαστε δεμένοι με τη γη.
- Η ποιότητα της στάσης μας απέναντι στο σώμα καθορίζει την στάση μας και απέναντι στον κόσμο, δηλαδή στην Ύπαρξη.
- Αν η σχέση μας με το σώμα είναι μια σχέση που μετατρέπει το σώμα σε αντικείμενο είναι εν τέλη καταδικασμένη να αποτύχει.
- Το σώμα μου Δεν μου ανήκει επειδή έτσι μπορεί να μετατραπεί σε αντικείμενο.
- Τι είναι τελικά αυτό το σώμα του οποίου είμαι ταυτόχρονα Κύριος και Υπηρέτης;
- Η ασάφεια στην αντίληψη του κόσμου είναι αποτέλεσμα της ασάφειας με την οποία νιώθω το σώμα μου.
- Το κύριο αντικείμενο με το οποίο ταυτίζω τον εαυτό μου αλλά παραμένει ασύλληπτο και ακαθόριστο είναι το σώμα μου.
2 Γκαμπριελ Μαρσέλ 1889-1973
3 Μωρίς Μέρλοου-Πόντυ (Merleau-Ponty) 1908-1961
- Είμαστε υπάρξεις «σωματικές»
- Είμαστε το σώμα μας
- Το σώμα είναι διφορούμενο γιατί είναι ταυτόχρονα αντικείμενο και υποκείμενο.
- Μέσω του σώματος συναντώ τον κόσμο
- Το δέρμα που είναι η εξωτερική επιφάνεια που παρουσιάζω στον κόσμο αλλά δεν είναι ένα σύνορο που χωρίζει δύο διαφορετικά πράγματα
- Μέσω του σώματος μου καταλαβαίνω του άλλους, όπως μέσω του σώματος μου αντιλαμβάνομαι τα πράγματα
- Η σχέση του λόγου με το σώμα πρέπει να έχει βιωματική αμεσότητα
4 Μάρτιν Χάιντεγκερ 1889-1976
- Η κατανόηση έχει πάντα αφετηρία σωματική.
- Η σκέψη χρειάζεται και το διαισθητικό στοιχείο το οποίο προέρχεται από το σωματικό βίωμα
- Βρισκόμαστε πάντοτε σε μια συναισθηματική "κατάσταση".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου