Πέμπτη, Φεβρουαρίου 08, 2007

Περι σχετικότητος του χρόνου


Σαν με ρωτούν «πόσο είναι;», απαντώ σε μήνες. Μιλάω για την ηλικία των δυο μου γιων. Δεκαεννέα μηνών απάντησα σήμερα μόλις το πρωί. Κανείς τους δεν παραξενεύτηκε.

Μα όταν πρόκειται για μένα, ούτε που σκέφτηκα να πω: «Σαράντα δύο χρόνων και πέντε μηνών περίπου». Θα ήτανε τουλάχιστον εκκεντρικό, ίσως γελοίο. Τι έγινε, μήπως οι μήνες έχασαν τη σημασία τους;

Ύστερα η σκέψη πέφτει στον πατέρα μου. Σήμερα που γράφω τις λέξεις αυτές είναι 32.131 ημερών. Δεν φαίνεται και τόσο δα πολύ για μια ζωή ολόκληρη. Κι όμως πρόκειται για περίπου ογδόντα οκτώ στροφές της γης γύρω απ΄ τον ήλιο.

Τριαντα δύο χιλιάδες εκατόν τριάντα μία. Περίεργος τρόπος θα μου πεις να λες την ηλικία. Κι όμως, αν το καλοσκεφτείς, στην ηλικία του, φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο.

3 σχόλια:

Tradescadia είπε...

Χιλιάδες μέρες...Τόσες στροφές της Γης γύρω από τον Ήλιο. Μου θύμισες την ΑΠΟΛΥΤΗ αναφορά στο χρόνο του Κάστορπ. Είναι όλα τόσο σχετικά τελικά...

Dawkinson είπε...

Υπέροχο post!
Είναι αλήθεια αυτό που λες. Το έχω βιώσειμε την κόρη μου. Ίσως γιατί σε αυτούς τους μήνες συμβαινουν τόσα πολλά. Τον ένα μήνα μπουσουλάνε, τον άλλο περπατάνε, τον άλλο μιλάνε. Μια συντομογραφία της εξέλιξης του είδους. Ενώ μετά, ο χρόνος καθορίζεται από γεγονότα, συγκυρίες και διαθέσεις. Πότε παγώνει στο τίποτα πότε επιταχύνεται με έρωτα...
Time is what we make of us.

Αλέξης Χαρισιάδης είπε...

@tradescadia
Δεν τη θυμάμαι την αναφορά, αν την έχει πρόχειρη για φέρτην Και από δω...please.

@dawkinson
Όπως τα λες είναι. Τα δικά μου δεν μιλάνε ακόμα αλλά όπου να'ναι έρχεται κι αυτό. Όσο για τον χρόνο παραμένει μυστήριο και δύσκολα μπορεί κανείς να τον ορίσει. Από τη μία σχετικός από την άλλη αμείλικτα απόλυτος.

Contrapunctus

  Λίγες μέρες πριν εκδόθηκε η ποιητική μου συλλογή Contrapunctus από τις εκδόσεις Πληθώρα. Ήταν ένα πείραμα αντίστιξις. Ξεκίνησε με το ερώτη...